Idealny Klient to rentowny Klient – Polka Przedsiębiorcza

Idealny Klient to rentowny Klient

Czy istnieje klient idealny?
Klienci są osią każdego modelu biznesowego. Klienci to konkretne osoby, które są skłonne zapłacić za otrzymywane korzyści. Staramy się do nich docierać i chcemy ich obsługiwać gdyż to od nich zależy nasze „be or not to be” na rynku. Abyśmy mogli utrzymać się mimo silnej konkurencji, w długim okresie, nie wystarczy doskonała oferta. Potrzebny jest nam klient, a najlepiej kilku.
Dobry klient to klient rentowny czyli taki, który przynosi nam dochód. Abyśmy mogli znaleźć rentowego klienta, musimy wiedzieć gdzie szukać. Aby wiedzieć gdzie szukać musimy wiedzieć gdzie taki klient przebywa. Aby wiedzieć gdzie przebywa musimy znać jego preferencje. Aby znać jego preferencje musimy wiedzieć kim on jest.

Idealny klient to taki, który:

  • potrzebuje naszych usług
  • jest zadowolony ze współpracy oraz my jesteśmy zadowoleni ze współpracy z nim
    ma wysoki potencjał dochodowy

Jeśli powyższe warunki zachodzą jednocześnie możemy nazwać klienta idealnym czy wzorcowym. W sytuacji gdy klient nie potrzebuje naszych usług, tracimy czas. Nawet wtedy gdy potencjalnie może nam on przynieść wysoki dochód i ze współpracy z nim jesteśmy wysoce zadowoleni. Z kolei zapotrzebowanie plus dochodowość przy złej relacji, raczej nie uczyni z naszej współpracy długotrwałej relacji biznesowej.

To co warto uczynić to przyjrzeć się pod kątem powyższych kryteriów swoim dotychczasowym klientom, a następnie zastanowić się co ich łączy. Kolejnym krokiem będzie stworzenie profilu klientów pod kątem m.in. regionu w którym działają, grupy społecznej do której przynależą, wysokości zarobków, zawodu, wieku, płci, typu (osoba prywatna czy firma), wielkości (ważna w przypadku firm), rodzaju prowadzonej działalności oraz jej formy prawnej.
Dobrze aby twój model biznesowy obejmował 2–3 profile klienta idealnego. Pozwala to pozostać skupionym i jednocześnie dywersyfikuje ryzyko. Gdy jedna grupa „klientów idealnych” z dowolnego powodu nagle przestanie być tak idealna, to nie wstrząśnie to naszym biznesem.

POLITYKA PRYWATNOŚCI

Niniejsza Polityka Prywatności jest zgodna z przepisami wynikającymi z art. 13 ust. 1 i ust. 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w skrócie RODO.

KIM JESTEŚMY?

Administratorem Państwa danych osobowych jest firma: StartGO! Patrycja Załuska NIP 6912115351

JAKIE DANE OSOBISTE ZBIERAMY I DLACZEGO JE ZBIERAMY

Przetwarzanie Państwa danych osobowych odbywa się w celu poprawnego funkcjonowania naszej działalności. Administrator Danych Osobowych powołuje się na prawnie uzasadniony interes, którym jest analityka internetowa strony www, analiza odwiedzin, odpowiadanie na zapytania za pomocą formularza kontaktowego oraz w celach pozyskiwania kontaktów od osób zainteresowanych naszą działalnością.

JAKIE DANE BĘDĄ PRZETWARZANE?

Dane jakie będziemy przetwarzać to: imię (imiona), nazwisko, adres e-mail, numeru telefonu. Dodatkowo mogą być przetwarzane dane pozwalające na identyfikację urządzenia z którego korzystasz na potrzeby strony internetowej, takie jak adres IP i identyfikator MAC.

CIASTECZKA

„Cookie” (ciasteczka) to niewielkie pliki tekstowe zachowane na Twoim komputerze lub urządzeniu mobilnym i pobierane stamtąd przy każdej kolejnej wizycie online. Strona wykorzystuje pliki „cookie”, by ułatwić i uprzyjemnić Ci wizyty na naszej stronie.
Nie używamy ich do przechowywania Twoich danych osobowych ani nie ujawniamy tych informacji innym.

OSADZONE TREŚCI Z INNYCH WITRYN

Artykuły na tej witrynie mogą zawierać osadzone treści (np. filmy, obrazki, artykuły itp.). Osadzone treści z innych witryn zachowują się analogicznie do tego, jakby użytkownik odwiedził bezpośrednio konkretną witrynę.
Te witryny mogą zbierać informację o tobie, używać ciasteczek, dołączać dodatkowe, zewnętrzne systemy śledzenia i monitorować Twoje interakcje z osadzonym materiałem, włączając w to śledzenie Twoich interakcji z osadzonym materiałem jeśli posiadasz konto i jesteś zalogowany w tamtej witrynie.

JAK DŁUGO PRZECHOWUJEMY TWOJE DANE

Twoje dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat do czasu wykorzystania możliwości marketingowych i analizy danych potrzebnych do prowadzenia działalności gospodarczej lub do odwołania zgody na przetwarzanie danych osobowych.

JAKIE MASZ PRAWA DO SWOICH DANYCH

Prawa, które przysługują każdej osobie to:

  • prawo żądania dostępu do swoich danych osobowych (art. 15 Rozporządzenia) oraz ich sprostowania (art. 16 Rozporządzenia)
  • prawo do usunięcia danych (art. 17 Rozporządzenia) przysługujące w określonych w Rozporządzeniu przypadkach
  • prawo do ograniczenia ich przetwarzania (art. 18 Rozporządzenia)
  • prawo do złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania swoich danych osobowych (art. 21 Rozporządzenia). W przypadku sprzeciwu złożonego
  • przed realizacją umowy lub w trakcie realizacji, złożenie będzie wiązało się z brakiem możliwości realizacji części wszystkich usług w ramach umowy i może zostać potraktowane jako wypowiedzenie umowy.
  • prawo do cofnięcia zgody (art. 6 ust 1 lit a) Rozporządzenia), w przypadkach kiedy przetwarzanie odbywa się na podstawie udzielonej zgody
  • prawo do złożenia skargi do organu nadzorczego (tj. do dnia 25.05.2018 r. do Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych, a po tej dacie do organu będącego jego następcą) w przypadku uznania, że przetwarzanie Twoich danych osobowych narusza przepisy Rozporządzenia