Jak zbudować trwałe relacje z klientem – Polka Przedsiębiorcza

Jak zbudować trwałe relacje z klientem

Warunkiem zawarcia pozytywnej transakcji z klientem oraz długotrwałej współpracy jest odczucie satysfakcji klienta z kontaktu z nami. Klient musi mieć pewność, że chcemy zaspokoić jego potrzeby, a nie uzyskać szybki zysk jego kosztem. Jeśli nie wiesz jak dopasować ofertę do swoich klientów lub chcesz usprawnić proces komunikacji z nimi czy wreszcie chcesz zwiększyć sprzedaż, zredukować koszty, być polecanym i mieć dobrą opinię? Postaw na trwałe relacje. Dzięki długotrwałym relacjom zyskujesz to co najcenniejsze tj. wiedzę z „pierwszej ręki” na temat tego co sprzedajesz. A dzięki tej wiedzy możesz zmieniać, ulepszać, szukać dróg do większej zyskowności.

Buduj dobrze i trwale
Proces budowania relacji z klientem możne podzielić na 3 etapy:

  • pierwszy kontakt z klientem;
  • przekonanie klienta do zakupu towaru/usługi;
  • obsługa posprzedażna

Co robić, aby już od początku budować dobrze i trwale?

Dbaj o relacje na każdym etapie współpracy.
W pierwszym kontakcie z nami liczą się emocje, czyli tak zwany efekt pierwszego wrażenia. Na drugim etapie powinniśmy zadbać o wiedzę, czyli umożliwić klientom poznanie nas w takim zakresie, na jaki mają ochotę.
Poznaj swoich klientów.
Komunikacja z klientem jest tym efektywniejsza, im lepiej znamy naszego klienta.
Skup uwagę na kliencie. Budowanie relacji z klientem wymaga czasu, zaangażowania i uwagi. Klient musi mieć poczucie że jest ważny i że w każdej sytuacji pozostanie wysłuchany.
Myśl jak klient.
W kontakcie klient – sprzedawca, nie zapominając o swojej roli, należy trochę z niej wyjść, myśląc tak jak klient. Nieustannie sprawdzaj poziom zadowolenia ze współpracy.
Wyprzedzaj potrzeby klientów.
Analizuj aktualne i prognozuj, na jaką formę współpracy warto postawić w przyszłości.
Szybko odpowiadaj na pytania.
Najlepiej od razu, jeśli nie jest to możliwe, to maksymalnie w ciągu 24 h.
Bądź w kontakcie. Efektywny kontakt z klientem to częsty kontakt. Pytaj o oczekiwania, o poziom zadowolenia, odpowiadaj na pytania, wyjaśniaj wątpliwości, zapewniaj doskonałe dostarczenie oferowanej przez Ciebie wartości. Monitoruj postęp prac, informuj o kolejnych etapach zlecenia. Wyjaśniaj i doradzaj.
Nagradzaj za lojalność.
Dostosuj program lojalnościowy do rozmiaru i specyfiki twojej działalności oraz twoich klientów.
Bądź wyrozumiały.
Zrozum potrzeby klienta i wyjdź naprzeciw jego oczekiwaniom. Dostosuj ofertę. W razie potrzeby opuść cenę. Może krótkotrwale „stracisz” nieco finansowo ale w długiej perspektywie możesz zyskać lojalnego klienta, który będzie polecał Cię innym.
Bądź ludzki.
Daj się polubić. Wyślij życzenia. Rozmawiaj, rozmawiaj, rozmawiaj. Stań się przyjacielem biznesu klienta.

Komunikacja jest fundamentem każdej relacji. Zaprzestanie komunikowania się z drugim człowiekiem jest początkiem rozluźnienia każdej więzi. W każdym związku partnerskim, który ma się rozwijać z sukcesem, obowiązuje zasada, żeby starać się myśleć tak, jak nasz partner. Oznacza to, że sprzedawca musi myśleć tak, jak klient, a nie jak sprzedawca. Chcemy sprzedać nasze usługi, musimy „wejść w buty klienta”. Poznać go, słuchać i we właściwym czasie, oraz we właściwy sposób odpowiadać na jego potrzeby i oczekiwania.

POLITYKA PRYWATNOŚCI

Niniejsza Polityka Prywatności jest zgodna z przepisami wynikającymi z art. 13 ust. 1 i ust. 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w skrócie RODO.

KIM JESTEŚMY?

Administratorem Państwa danych osobowych jest firma: StartGO! Patrycja Załuska NIP 6912115351

JAKIE DANE OSOBISTE ZBIERAMY I DLACZEGO JE ZBIERAMY

Przetwarzanie Państwa danych osobowych odbywa się w celu poprawnego funkcjonowania naszej działalności. Administrator Danych Osobowych powołuje się na prawnie uzasadniony interes, którym jest analityka internetowa strony www, analiza odwiedzin, odpowiadanie na zapytania za pomocą formularza kontaktowego oraz w celach pozyskiwania kontaktów od osób zainteresowanych naszą działalnością.

JAKIE DANE BĘDĄ PRZETWARZANE?

Dane jakie będziemy przetwarzać to: imię (imiona), nazwisko, adres e-mail, numeru telefonu. Dodatkowo mogą być przetwarzane dane pozwalające na identyfikację urządzenia z którego korzystasz na potrzeby strony internetowej, takie jak adres IP i identyfikator MAC.

CIASTECZKA

„Cookie” (ciasteczka) to niewielkie pliki tekstowe zachowane na Twoim komputerze lub urządzeniu mobilnym i pobierane stamtąd przy każdej kolejnej wizycie online. Strona wykorzystuje pliki „cookie”, by ułatwić i uprzyjemnić Ci wizyty na naszej stronie.
Nie używamy ich do przechowywania Twoich danych osobowych ani nie ujawniamy tych informacji innym.

OSADZONE TREŚCI Z INNYCH WITRYN

Artykuły na tej witrynie mogą zawierać osadzone treści (np. filmy, obrazki, artykuły itp.). Osadzone treści z innych witryn zachowują się analogicznie do tego, jakby użytkownik odwiedził bezpośrednio konkretną witrynę.
Te witryny mogą zbierać informację o tobie, używać ciasteczek, dołączać dodatkowe, zewnętrzne systemy śledzenia i monitorować Twoje interakcje z osadzonym materiałem, włączając w to śledzenie Twoich interakcji z osadzonym materiałem jeśli posiadasz konto i jesteś zalogowany w tamtej witrynie.

JAK DŁUGO PRZECHOWUJEMY TWOJE DANE

Twoje dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat do czasu wykorzystania możliwości marketingowych i analizy danych potrzebnych do prowadzenia działalności gospodarczej lub do odwołania zgody na przetwarzanie danych osobowych.

JAKIE MASZ PRAWA DO SWOICH DANYCH

Prawa, które przysługują każdej osobie to:

  • prawo żądania dostępu do swoich danych osobowych (art. 15 Rozporządzenia) oraz ich sprostowania (art. 16 Rozporządzenia)
  • prawo do usunięcia danych (art. 17 Rozporządzenia) przysługujące w określonych w Rozporządzeniu przypadkach
  • prawo do ograniczenia ich przetwarzania (art. 18 Rozporządzenia)
  • prawo do złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania swoich danych osobowych (art. 21 Rozporządzenia). W przypadku sprzeciwu złożonego
  • przed realizacją umowy lub w trakcie realizacji, złożenie będzie wiązało się z brakiem możliwości realizacji części wszystkich usług w ramach umowy i może zostać potraktowane jako wypowiedzenie umowy.
  • prawo do cofnięcia zgody (art. 6 ust 1 lit a) Rozporządzenia), w przypadkach kiedy przetwarzanie odbywa się na podstawie udzielonej zgody
  • prawo do złożenia skargi do organu nadzorczego (tj. do dnia 25.05.2018 r. do Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych, a po tej dacie do organu będącego jego następcą) w przypadku uznania, że przetwarzanie Twoich danych osobowych narusza przepisy Rozporządzenia