Masz złe doświadczenia z Klientami? Wykorzystaj to! – Polka Przedsiębiorcza

Masz złe doświadczenia z Klientami? Wykorzystaj to!

Masz złe doświadczenia z klientami? Wykorzystaj to!
Każdy przedsiębiorca ma zarówno dobre jak i złe doświadczenia z klientami. We wpisie dotyczącym klienta rentownego pisałam o tym, że warto dążyć do takiej sytuacji kiedy nasz model biznesowy zawiera 2-3 profile tzw. klientów idealnych czyli takich, którzy: 1. mają potrzebę, którą twój produkt może pokryć, 2. mają pieniądze aby zapłacić za rozwiązanie, które proponujesz oraz 3. mają z tobą dobrą relację. 

Do dobrej relacji dodałabym też długotrwałą relację, dzięki której klienci wracają do ciebie a nie idą do konkurencji.
Budowanie długotrwałych relacji w biznesie jest nie lada sztuką, szczególnie wtedy gdy dotychczasowe współprace niekoniecznie były pozytywne. Ważne jest abyś to ty najpierw wiedziała jakiego rodzaju relacje chcesz budować. Co dla ciebie oznacza profesjonalizm w kontaktach biznesowych. O jaki typ współpracy tobie chodzi. Pomóc może, Ci w tym poniższa tabela, dzięki której bazując na twoim dotychczasowym doświadczeniu możesz określić jak chcesz budować profesjonalnie, trwale i z korzyścią dla obu stron.

Pracę rozpocznij od kolumny pierwszej, następnie ostatniej, kończąc na środkowej. Przypomnij sobie twoich najlepszych klientów, z którymi pracowałaś do tej pory. Takich bez większych problemów komunikacyjnych, terminowych, którym ufałaś, klientów z perspektywą długoterminowej relacji. Wypisz ich nazwy oraz cechy, które powodowały, że ci wybrani byli twoimi najlepszymi klientami. Następnie przypomnij sobie swoich najgorszych klientów. Nieterminowych, niewypłacalnych, roszczeniowych, nieprzewidywalnych, bez perspektyw współpracy etc. i wypisz ich w ostatniej kolumnie wraz z cechami, które wpływały na to, iż współpracy z nimi nie chciałabyś powtórzyć. Na koniec zbierając cechy najlepszego klienta oraz przeciwne cechy do tych prezentowanych przez najgorszych klientów, wypisz w środkowej kolumnie cechy klienta idealnego. Wszystko to co jest istotne dla Ciebie w drugim człowieku, aby był on nazwany klientem idealnym tj. takim z którym chcesz pracować.

Warto dodać, iż w kontekście potencjalnych klientów dobrze zastanowić się również czy pozyskanie danego klienta oznacza dla nas jednorazowe zlecenie, czy stałą współpracę. Czy dany klient ma potencjał na zakup tylko jednej, czy też szerszego zakresu naszych usług lub produktów? Czy jest to klient, z którym współpraca ma szansę przełożyć się na cenne rekomendacje i pozyskanie firm, z którymi on utrzymuje kontakty?

A zatem, podsumowując klient idealny to klient nie tylko rentowny, ale również spełniający ustalone przez nas kryteria oraz charakteryzujący się takimi cechami, które składają się na wzorcową sylwetkę naszej grupy docelowej. Określenie obrazu wzorcowego klienta pozwala na uporządkowanie celów i działań składających się m.in. na strategię sprzedaży. To uporządkowanie pozwala na właściwe „rozłożenie” naszej pracy, a w konsekwencji osiąganie lepszych wyników. Działamy bardziej precyzyjnie, sprawnie i skutecznie.

POLITYKA PRYWATNOŚCI

Niniejsza Polityka Prywatności jest zgodna z przepisami wynikającymi z art. 13 ust. 1 i ust. 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w skrócie RODO.

KIM JESTEŚMY?

Administratorem Państwa danych osobowych jest firma: StartGO! Patrycja Załuska NIP 6912115351

JAKIE DANE OSOBISTE ZBIERAMY I DLACZEGO JE ZBIERAMY

Przetwarzanie Państwa danych osobowych odbywa się w celu poprawnego funkcjonowania naszej działalności. Administrator Danych Osobowych powołuje się na prawnie uzasadniony interes, którym jest analityka internetowa strony www, analiza odwiedzin, odpowiadanie na zapytania za pomocą formularza kontaktowego oraz w celach pozyskiwania kontaktów od osób zainteresowanych naszą działalnością.

JAKIE DANE BĘDĄ PRZETWARZANE?

Dane jakie będziemy przetwarzać to: imię (imiona), nazwisko, adres e-mail, numeru telefonu. Dodatkowo mogą być przetwarzane dane pozwalające na identyfikację urządzenia z którego korzystasz na potrzeby strony internetowej, takie jak adres IP i identyfikator MAC.

CIASTECZKA

„Cookie” (ciasteczka) to niewielkie pliki tekstowe zachowane na Twoim komputerze lub urządzeniu mobilnym i pobierane stamtąd przy każdej kolejnej wizycie online. Strona wykorzystuje pliki „cookie”, by ułatwić i uprzyjemnić Ci wizyty na naszej stronie.
Nie używamy ich do przechowywania Twoich danych osobowych ani nie ujawniamy tych informacji innym.

OSADZONE TREŚCI Z INNYCH WITRYN

Artykuły na tej witrynie mogą zawierać osadzone treści (np. filmy, obrazki, artykuły itp.). Osadzone treści z innych witryn zachowują się analogicznie do tego, jakby użytkownik odwiedził bezpośrednio konkretną witrynę.
Te witryny mogą zbierać informację o tobie, używać ciasteczek, dołączać dodatkowe, zewnętrzne systemy śledzenia i monitorować Twoje interakcje z osadzonym materiałem, włączając w to śledzenie Twoich interakcji z osadzonym materiałem jeśli posiadasz konto i jesteś zalogowany w tamtej witrynie.

JAK DŁUGO PRZECHOWUJEMY TWOJE DANE

Twoje dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat do czasu wykorzystania możliwości marketingowych i analizy danych potrzebnych do prowadzenia działalności gospodarczej lub do odwołania zgody na przetwarzanie danych osobowych.

JAKIE MASZ PRAWA DO SWOICH DANYCH

Prawa, które przysługują każdej osobie to:

  • prawo żądania dostępu do swoich danych osobowych (art. 15 Rozporządzenia) oraz ich sprostowania (art. 16 Rozporządzenia)
  • prawo do usunięcia danych (art. 17 Rozporządzenia) przysługujące w określonych w Rozporządzeniu przypadkach
  • prawo do ograniczenia ich przetwarzania (art. 18 Rozporządzenia)
  • prawo do złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania swoich danych osobowych (art. 21 Rozporządzenia). W przypadku sprzeciwu złożonego
  • przed realizacją umowy lub w trakcie realizacji, złożenie będzie wiązało się z brakiem możliwości realizacji części wszystkich usług w ramach umowy i może zostać potraktowane jako wypowiedzenie umowy.
  • prawo do cofnięcia zgody (art. 6 ust 1 lit a) Rozporządzenia), w przypadkach kiedy przetwarzanie odbywa się na podstawie udzielonej zgody
  • prawo do złożenia skargi do organu nadzorczego (tj. do dnia 25.05.2018 r. do Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych, a po tej dacie do organu będącego jego następcą) w przypadku uznania, że przetwarzanie Twoich danych osobowych narusza przepisy Rozporządzenia