Postaw Klienta w sercu swojego biznesu – Polka Przedsiębiorcza

Postaw Klienta w sercu swojego biznesu

„Miej serce i patrzaj w serce..” Romantyczność, Adam Mickiewicz

Dlaczego klienci kupują to, co im oferujemy? Odpowiadając krótko – dla korzyści oraz dla osiągnięcia własnych celów. Nie kupują pizzy jako takiej, tylko zaspokajają głód i ochotę na np. włoskie jedzenie, nie kupują jeansów Galliano dla samych jeansów, ale kupują zwiększone zainteresowanie ich osobą. Nie kupują CV, a gwarancję dostania się na rozmowę kwalifikacyjną. Nie kupują sesji doradczej czy całego procesu, ale raczej przyspieszenie i rozwój ich kariery zawodowej. Każdy produkt czy usługa, którą sprzedajemy, jest kompletna, gdy jest związana z usługą, jaką klient sam sobie świadczy poprzez nabycie tego, co oferujemy. Dbałość o to, aby produkt służył klientowi zgodnie z jego oczekiwaniami, świadczy o tym, że zależy nam na tym, aby między nami a klientem powstała relacja, na bazie której w świadomości klienta utrwali się przekonanie, że zmiana dostawcy łączyłaby się ze znacznym ryzykiem i kosztami.

Określ rodzaj i charakter relacji

Jako dostawcy powinniśmy z kolei określić jakiego rodzaju relacje chcemy budować z poszczególnymi segmentami klientów oraz jaki charakter mają one przyjąć. Czy mają być osobiste, czy może zbliżone do zautomatyzowanych? Czy będą się sprowadzać do pojedynczej transakcji, czy może nastawione będą długoterminowo? Oprócz charakteru ważny jest również cel relacji tj. pozyskiwanie nowych klientów czy bardziej zatrzymanie tych już pozyskanych. A może punkt ciężkości postawiony ma być na zwiększeniu przychodów z posiadanych relacji? Wszystko zależy od tego na jakim etapie jest nasza działalność, czy jest to początkowa faza, czy może już etap „starego dobrego małżeństwa”.

Nawiązywanie i utrzymywanie relacji z klientami to kluczowa umiejętność każdego przedsiębiorcy, a zatem i nasza. Dużo łatwiej jest utrzymać dotychczasową relację niż zdobyć nowego klienta. Warto o tym pamiętać, gdyż zastępowanie straconych klientów nowymi może prowadzić do wyczerpania finansowego i psychicznego znużenia.

Buduj trwale

Decydując się na strategię budowania trwałych czyt. długoterminowych relacji możemy oczekiwać konkretnych korzyści tj. m.in.:

  • lepszej komunikacji z klientem;
  • lepszej organizacji procesu obsługi klienta;
  • lepszego dostosowania oferty do potrzeb klienta;
  • zwiększenia sprzedaży;
  • redukcji kosztów całkowitych działalności;
  • reklamy szeptanej (i prawdopodobnie nowych klientów);
  • dobrej opinii

Nie wiesz jak dopasować ofertę do swoich klientów? Postaw na trwałe relacje. Chcesz usprawnić proces komunikacji z nimi? Postaw na trwałe relacje. Wreszcie chcesz zwiększyć sprzedaż, zredukować koszty, być polecanym i mieć dobrą opinię? Postaw na trwałe relacje.

Pracując z klientem musimy być gotowi do ciągłego interesowania się nim, odgadywania jego potrzeb i zaspokojenia ich. Warunkiem zawarcia pozytywnej transakcji z klientem oraz długotrwałej współpracy jest odczucie satysfakcji klienta z kontaktu z nami. Klient musi mieć pewność, że chcemy zaspokoić jego potrzeby, a nie uzyskać szybki zysk jego kosztem.

Jeśli chcesz wiedzieć jak wygląda proces budowania relacji z klientem przeczytaj o tym TUTAJ

POLITYKA PRYWATNOŚCI

Niniejsza Polityka Prywatności jest zgodna z przepisami wynikającymi z art. 13 ust. 1 i ust. 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w skrócie RODO.

KIM JESTEŚMY?

Administratorem Państwa danych osobowych jest firma: StartGO! Patrycja Załuska NIP 6912115351

JAKIE DANE OSOBISTE ZBIERAMY I DLACZEGO JE ZBIERAMY

Przetwarzanie Państwa danych osobowych odbywa się w celu poprawnego funkcjonowania naszej działalności. Administrator Danych Osobowych powołuje się na prawnie uzasadniony interes, którym jest analityka internetowa strony www, analiza odwiedzin, odpowiadanie na zapytania za pomocą formularza kontaktowego oraz w celach pozyskiwania kontaktów od osób zainteresowanych naszą działalnością.

JAKIE DANE BĘDĄ PRZETWARZANE?

Dane jakie będziemy przetwarzać to: imię (imiona), nazwisko, adres e-mail, numeru telefonu. Dodatkowo mogą być przetwarzane dane pozwalające na identyfikację urządzenia z którego korzystasz na potrzeby strony internetowej, takie jak adres IP i identyfikator MAC.

CIASTECZKA

„Cookie” (ciasteczka) to niewielkie pliki tekstowe zachowane na Twoim komputerze lub urządzeniu mobilnym i pobierane stamtąd przy każdej kolejnej wizycie online. Strona wykorzystuje pliki „cookie”, by ułatwić i uprzyjemnić Ci wizyty na naszej stronie.
Nie używamy ich do przechowywania Twoich danych osobowych ani nie ujawniamy tych informacji innym.

OSADZONE TREŚCI Z INNYCH WITRYN

Artykuły na tej witrynie mogą zawierać osadzone treści (np. filmy, obrazki, artykuły itp.). Osadzone treści z innych witryn zachowują się analogicznie do tego, jakby użytkownik odwiedził bezpośrednio konkretną witrynę.
Te witryny mogą zbierać informację o tobie, używać ciasteczek, dołączać dodatkowe, zewnętrzne systemy śledzenia i monitorować Twoje interakcje z osadzonym materiałem, włączając w to śledzenie Twoich interakcji z osadzonym materiałem jeśli posiadasz konto i jesteś zalogowany w tamtej witrynie.

JAK DŁUGO PRZECHOWUJEMY TWOJE DANE

Twoje dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat do czasu wykorzystania możliwości marketingowych i analizy danych potrzebnych do prowadzenia działalności gospodarczej lub do odwołania zgody na przetwarzanie danych osobowych.

JAKIE MASZ PRAWA DO SWOICH DANYCH

Prawa, które przysługują każdej osobie to:

  • prawo żądania dostępu do swoich danych osobowych (art. 15 Rozporządzenia) oraz ich sprostowania (art. 16 Rozporządzenia)
  • prawo do usunięcia danych (art. 17 Rozporządzenia) przysługujące w określonych w Rozporządzeniu przypadkach
  • prawo do ograniczenia ich przetwarzania (art. 18 Rozporządzenia)
  • prawo do złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania swoich danych osobowych (art. 21 Rozporządzenia). W przypadku sprzeciwu złożonego
  • przed realizacją umowy lub w trakcie realizacji, złożenie będzie wiązało się z brakiem możliwości realizacji części wszystkich usług w ramach umowy i może zostać potraktowane jako wypowiedzenie umowy.
  • prawo do cofnięcia zgody (art. 6 ust 1 lit a) Rozporządzenia), w przypadkach kiedy przetwarzanie odbywa się na podstawie udzielonej zgody
  • prawo do złożenia skargi do organu nadzorczego (tj. do dnia 25.05.2018 r. do Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych, a po tej dacie do organu będącego jego następcą) w przypadku uznania, że przetwarzanie Twoich danych osobowych narusza przepisy Rozporządzenia