Za co tak naprawdę płacą Klienci? – Polka Przedsiębiorcza

Za co tak naprawdę płacą Klienci?

Prawdopodobnie każdy z nas lub przynajmniej większość, spotkała się w swoim życiu zawodowym z reakcją klienta na prezentowaną przez nas ofertę „OK. Ale co z tego?”. Jeśli tak faktycznie było i reakcja ta pojawiła się w głowie naszego klienta, przyczyna mogła być tylko jedna. Nie zadbanie do tej pory o oferowaną naszym klientom propozycję wartości.
Propozycja wartości to sposób wsparcia klienta w realizacji określonego zadania czyli problemu wymagającego rozwiązania, lub inaczej jest to zbiór produktów i usług, które generują wartość dla konkretnego segmentu klientów. Dzięki temu co robimy, nasi klienci bądź rozwiązują swoje problemy, czy zaspokajają swoje potrzeby czy dalej, otrzymują od nas konkretny zbiór korzyści. Zatem propozycja wartości, którą oferujemy naszym klientom jest obietnicą iż to co im proponujemy będzie dostarczone i przyniesie oczekiwany efekt.

Innowacja czy modyfikacja
Czasem nasza propozycja wartości może być innowacyjna co powoduje, ze oferujemy korzyści dotąd niespotykane na rynku. Inną wartością dodaną jest oferowanie usług już istniejących na rynku wzbogaconych o pewną cechę lub atrybut. Propozycja wartości może też być wyrażona ilościowo (np. cena, czas realizacji usługi) lub jakościowo (np. kompleksowa obsługa, doświadczenie klienta w obcowaniu z usługą tj. wysoka jakość, zadowolenie, satysfakcja etc.). Niezależnie od tego jaka jest należy pamiętać, że wypracowujemy ją zawsze w kontekście określonego segmentu klienta czy grupy docelowej.

Zadania – bóle – korzyści
Po określeniu grupy docelowej (np. kobiety powracające na rynek pracy po przerwie związanej z wychowaniem dziecka) rozpoczynamy analizę zadań jakie nasi klienci wykonują na co dzień. Mogą to być cele, które chcą osiągnąć, potrzeby które się u nich pojawiają lub po prostu codzienne rzeczy „do zrobienia”. Ważne: skupiamy się na zadaniach dotyczących obszaru problemowego, którym zamierzamy się zająć.
Bóle: Tu określamy wszystkie bolączki klienta związane z wykonywaniem zadań. Mogą to być emocje, koszty, nieprzewidziane sytuacje, ryzyka. Wybieramy kluczowe bóle.
Korzyści: Tu określamy wszystkie pozytywy dotyczące realizacji zadań. Mogą to być pozytywne emocje, zadowolenie, oszczędność, społeczne benefity, zwiększenie zysku etc. Tu leży to wszystko co uszczęśliwia klienta, co sprawia że jego życie jest lepsze. Wybieramy najważniejsze korzyści, którymi kieruje się klient.

Produkt – aspiryna – diament
Następnie określamy w jaki sposób nasz produkt lub usługa uśmierzają bóle klienta. Co z tego co oferujemy obniża jego złe emocje? Co niweluje ryzyka lub nieprzewidziane sytuacje? Co jest aspiryną, która uśmierzy ból główy?
Dalej analizujemy korzyści. Jak nasza usługa, rozwiązanie będzie generowała pozytywne emocje u klienta? Jak zaoszczędzi mu czas? Jakie korzyści społeczne odniesie klient? Jak to wpłynie na zwiększenie jego dochodu? Jaką dodatkową wartość w życiu klienta stanowi nasz product, co powoduje, że stanie się dla niego diamentem?

Porównaj z konkurencją
Po powyższej analizie sformułuj propozycję wartości oferowaną przez Ciebie klientowi. Nie jest to praca jednorazowa. Nad oferowaną wartością pracujemy nieustannie. Nie zapomnij porównać rozwiązania, które proponujesz klientowi z rozwiązaniami konkurencji. Zawsze warto wiedzieć czy to co wypracowałeś wyróżnia się spośród rozwiązań innych I w jaki sposób.

POLITYKA PRYWATNOŚCI

Niniejsza Polityka Prywatności jest zgodna z przepisami wynikającymi z art. 13 ust. 1 i ust. 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w skrócie RODO.

KIM JESTEŚMY?

Administratorem Państwa danych osobowych jest firma: StartGO! Patrycja Załuska NIP 6912115351

JAKIE DANE OSOBISTE ZBIERAMY I DLACZEGO JE ZBIERAMY

Przetwarzanie Państwa danych osobowych odbywa się w celu poprawnego funkcjonowania naszej działalności. Administrator Danych Osobowych powołuje się na prawnie uzasadniony interes, którym jest analityka internetowa strony www, analiza odwiedzin, odpowiadanie na zapytania za pomocą formularza kontaktowego oraz w celach pozyskiwania kontaktów od osób zainteresowanych naszą działalnością.

JAKIE DANE BĘDĄ PRZETWARZANE?

Dane jakie będziemy przetwarzać to: imię (imiona), nazwisko, adres e-mail, numeru telefonu. Dodatkowo mogą być przetwarzane dane pozwalające na identyfikację urządzenia z którego korzystasz na potrzeby strony internetowej, takie jak adres IP i identyfikator MAC.

CIASTECZKA

„Cookie” (ciasteczka) to niewielkie pliki tekstowe zachowane na Twoim komputerze lub urządzeniu mobilnym i pobierane stamtąd przy każdej kolejnej wizycie online. Strona wykorzystuje pliki „cookie”, by ułatwić i uprzyjemnić Ci wizyty na naszej stronie.
Nie używamy ich do przechowywania Twoich danych osobowych ani nie ujawniamy tych informacji innym.

OSADZONE TREŚCI Z INNYCH WITRYN

Artykuły na tej witrynie mogą zawierać osadzone treści (np. filmy, obrazki, artykuły itp.). Osadzone treści z innych witryn zachowują się analogicznie do tego, jakby użytkownik odwiedził bezpośrednio konkretną witrynę.
Te witryny mogą zbierać informację o tobie, używać ciasteczek, dołączać dodatkowe, zewnętrzne systemy śledzenia i monitorować Twoje interakcje z osadzonym materiałem, włączając w to śledzenie Twoich interakcji z osadzonym materiałem jeśli posiadasz konto i jesteś zalogowany w tamtej witrynie.

JAK DŁUGO PRZECHOWUJEMY TWOJE DANE

Twoje dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat do czasu wykorzystania możliwości marketingowych i analizy danych potrzebnych do prowadzenia działalności gospodarczej lub do odwołania zgody na przetwarzanie danych osobowych.

JAKIE MASZ PRAWA DO SWOICH DANYCH

Prawa, które przysługują każdej osobie to:

  • prawo żądania dostępu do swoich danych osobowych (art. 15 Rozporządzenia) oraz ich sprostowania (art. 16 Rozporządzenia)
  • prawo do usunięcia danych (art. 17 Rozporządzenia) przysługujące w określonych w Rozporządzeniu przypadkach
  • prawo do ograniczenia ich przetwarzania (art. 18 Rozporządzenia)
  • prawo do złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania swoich danych osobowych (art. 21 Rozporządzenia). W przypadku sprzeciwu złożonego
  • przed realizacją umowy lub w trakcie realizacji, złożenie będzie wiązało się z brakiem możliwości realizacji części wszystkich usług w ramach umowy i może zostać potraktowane jako wypowiedzenie umowy.
  • prawo do cofnięcia zgody (art. 6 ust 1 lit a) Rozporządzenia), w przypadkach kiedy przetwarzanie odbywa się na podstawie udzielonej zgody
  • prawo do złożenia skargi do organu nadzorczego (tj. do dnia 25.05.2018 r. do Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych, a po tej dacie do organu będącego jego następcą) w przypadku uznania, że przetwarzanie Twoich danych osobowych narusza przepisy Rozporządzenia