Zidentyfikuj, wyraź i zweryfikuj propozycję wartości – Polka Przedsiębiorcza

Zidentyfikuj, wyraź i zweryfikuj propozycję wartości

Propozycja wartości, którą oferujesz klientom jest niczym innym jak obietnicą, iż to co im proponujesz będzie dostarczone i przyniesie oczekiwany efekt. Jeśli chcesz wiedzieć jak określić propozycję wartości zajrzyj TUTAJ.

Warto wiedzieć jaką „moc” ma oferowana przez ciebie propozycja wartości. Możesz przekonać się o tym w dwóch krokach.

Krok 1: Zidentyfikuj skuteczną propozycję wartości

Oferowana wartość to jest powód, dla którego klienci są skłonni zapłacić za to co im chcemy zaproponować i sprzedać. Taki nasz sprzedażowy X –Factor. Dzięki niemu mamy szansę stać się „najlepszym wyborem” w momencie podejmowania decyzji przez idealnego klienta. Warto również pamiętać, że istnieje różnica między oferowaną wartością produktu a oferowaną wartością nas, jako firmy.

Poniższa tabela ocenia w pewien sposób propozycję wartości, pod kątem atrakcyjności naszej oferty. Czy faktycznie przyciąga klientów, czy pozostaje raczej niezauważona.

Zapotrzebowanie na ofertę
Wyjątkowość oferty Ocena 0 1 2
0
1
2

Przy czym:

Zapotrzebowanie na ofertę: 0 – brak zainteresowania, 1 – możliwe zainteresowanie, 2 – wysokie zainteresowanie ofertą

Wyjątkowość oferty: 0 – dostępna u innych, 1 – dostępna u niektórych, 2 – dostępna tylko u nas

  1. Określ poziom zapotrzebowania przez Twojego Idealnego Klienta na Twoją ofertę
  2. Określ wyjątkowość i dostępność na rynku Twojej oferty
  3. Pomnóż wynik obu czynników
  4. Jeśli wynik całościowy jest mniejszy niż 2 … cóż, warto na nowo przyjrzeć się Twojej propozycji wartości i ofercie, a następnie na nowo je określić.

Krok 2: Wyraź propozycję wartości

Określenie tego co robimy i chcemy przekazać w sposób zwięzły, zrozumiały dla klienta oraz atrakcyjny jest nie lada wyzwaniem.

Warto pracować na określeniem słownym oferowanej przez nas propozycji wartości dla klienta, tak długo aż będziemy mogli wyrazić ją w jednym, wiarygodnym i spójnym zdaniu.

Pomyśl, jeśli miałbyś TYLKO 10 słów aby opisać dlaczego ludzie płacą za oferowane usługi tobie a nie komuś innemu, co byś chciał przekazać, wyrazić? Spróbuj napisać teraz swoją propozycję wartości, jaką oferujesz lub chcesz zaoferować Twoim klientom:

Pamiętaj twoje wyrażenie słowne propozycji wartości nie jest sloganem czy hasłem reklamowym. Nad tymi ostatnimi pracujemy nieco inaczej, choć określenie propozycji wartości na pewno wspiera pracę nad przekazem marketingowym.

Krok 3: Zweryfikuj propozycję wartości

Zweryfikuj odpowiadając na poniższe pytania:

  1. Czy moja propozycja wartości jest przejrzysta i łatwa do zrozumienia?
  2. Czy określa konkretne korzyści jakie moi klienci uzyskają po skorzystaniu z moich usług?
  3. Czy mówi w czym się różni lub w czym jestem lepszy od mojej konkurencji?
  4. Czy nie zawiera zbyt wielu określeń typu: niesamowite, cudowne, najlepsze lub określeń branżowych, niezrozumiałych dla klienta? Czy zawiera argumenty mogące przekonać klienta, że składana obietnica nie jest „pusta”?
  5. Czy może być przeczytana i zrozumiana w ciągu 5 sekund?

Warto tak długo pracować nad oferowaną wartością naszego modelu biznesowego aż ją znajdziemy. Dzięki temu będziemy mogli stopniowo i świadomie budować naszą przewagę konkurencyjną, wyróżniać się, a przez to skuteczniej i efektywniej poruszać się na rynku pozyskując nowych klientów jednocześnie nie tracąc dotychczasowych.

POLITYKA PRYWATNOŚCI

Niniejsza Polityka Prywatności jest zgodna z przepisami wynikającymi z art. 13 ust. 1 i ust. 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w skrócie RODO.

KIM JESTEŚMY?

Administratorem Państwa danych osobowych jest firma: StartGO! Patrycja Załuska NIP 6912115351

JAKIE DANE OSOBISTE ZBIERAMY I DLACZEGO JE ZBIERAMY

Przetwarzanie Państwa danych osobowych odbywa się w celu poprawnego funkcjonowania naszej działalności. Administrator Danych Osobowych powołuje się na prawnie uzasadniony interes, którym jest analityka internetowa strony www, analiza odwiedzin, odpowiadanie na zapytania za pomocą formularza kontaktowego oraz w celach pozyskiwania kontaktów od osób zainteresowanych naszą działalnością.

JAKIE DANE BĘDĄ PRZETWARZANE?

Dane jakie będziemy przetwarzać to: imię (imiona), nazwisko, adres e-mail, numeru telefonu. Dodatkowo mogą być przetwarzane dane pozwalające na identyfikację urządzenia z którego korzystasz na potrzeby strony internetowej, takie jak adres IP i identyfikator MAC.

CIASTECZKA

„Cookie” (ciasteczka) to niewielkie pliki tekstowe zachowane na Twoim komputerze lub urządzeniu mobilnym i pobierane stamtąd przy każdej kolejnej wizycie online. Strona wykorzystuje pliki „cookie”, by ułatwić i uprzyjemnić Ci wizyty na naszej stronie.
Nie używamy ich do przechowywania Twoich danych osobowych ani nie ujawniamy tych informacji innym.

OSADZONE TREŚCI Z INNYCH WITRYN

Artykuły na tej witrynie mogą zawierać osadzone treści (np. filmy, obrazki, artykuły itp.). Osadzone treści z innych witryn zachowują się analogicznie do tego, jakby użytkownik odwiedził bezpośrednio konkretną witrynę.
Te witryny mogą zbierać informację o tobie, używać ciasteczek, dołączać dodatkowe, zewnętrzne systemy śledzenia i monitorować Twoje interakcje z osadzonym materiałem, włączając w to śledzenie Twoich interakcji z osadzonym materiałem jeśli posiadasz konto i jesteś zalogowany w tamtej witrynie.

JAK DŁUGO PRZECHOWUJEMY TWOJE DANE

Twoje dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat do czasu wykorzystania możliwości marketingowych i analizy danych potrzebnych do prowadzenia działalności gospodarczej lub do odwołania zgody na przetwarzanie danych osobowych.

JAKIE MASZ PRAWA DO SWOICH DANYCH

Prawa, które przysługują każdej osobie to:

  • prawo żądania dostępu do swoich danych osobowych (art. 15 Rozporządzenia) oraz ich sprostowania (art. 16 Rozporządzenia)
  • prawo do usunięcia danych (art. 17 Rozporządzenia) przysługujące w określonych w Rozporządzeniu przypadkach
  • prawo do ograniczenia ich przetwarzania (art. 18 Rozporządzenia)
  • prawo do złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania swoich danych osobowych (art. 21 Rozporządzenia). W przypadku sprzeciwu złożonego
  • przed realizacją umowy lub w trakcie realizacji, złożenie będzie wiązało się z brakiem możliwości realizacji części wszystkich usług w ramach umowy i może zostać potraktowane jako wypowiedzenie umowy.
  • prawo do cofnięcia zgody (art. 6 ust 1 lit a) Rozporządzenia), w przypadkach kiedy przetwarzanie odbywa się na podstawie udzielonej zgody
  • prawo do złożenia skargi do organu nadzorczego (tj. do dnia 25.05.2018 r. do Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych, a po tej dacie do organu będącego jego następcą) w przypadku uznania, że przetwarzanie Twoich danych osobowych narusza przepisy Rozporządzenia